اصل ماجراي پاسخ رهبري به نامه‌اوباما چيست؟ 
 

روزنامه وال استريت ژورنال از پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامي به نامه‌اي که رئيس‌جمهور امريکا در اکتبر 2014 به ايشان داده بود، خبر داده است.

به گزارش ايسنا، روزنامه وال استريت ژورنال در گزارشي مدعي شده است: آيت‌الله خامنه‌اي رهبر ايران طي هفته‌هاي اخير به نامه‌ باراک اوباما در اکتبر سال 2014 که در آن خواستار همکاري تهران و واشنگتن براي مقابله با نيروهاي داعش شده بود پاسخ داده است.

اين در حالي است که پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئيس‌جمهور امريکا، جديد نيست و بر اساس اخبار بدست آمده، همان زمان محترمانه و البته صريح به نامه اوباما پاسخ داده شده بود.

انتشار خبر نامه اوباما به رهبر انقلاب نيز توسط وال استريت ژورنال انجام شده بود؛ بر اساس گزارش وال استريت ژورنال، اوباما در نامه خود به «امکان همکاري ايران و امريکا در مقابله با داعش» اشاره کرده بود.

رهبر انقلاب قبل از ارسال اين نامه و متعاقب، اظهارنظرهاي شفاهي مقامات امريکايي در گفت‌وگو با مقامات ايراني در خصوص حضور در ائتلاف عليه داعش، جزئيات درخواست مقامات امريکايي در اين زمينه را افشا کرده و مباني و دلايل مخالفت جمهوري اسلامي با حضور در اين ائتلاف را نيز بيان کرده بودند.

رهبر معظم انقلاب، پس از ارسال نامه رئيس‌جمهور آمريکا، در سخنراني عمومي تلويحا به موضوع اشاره کرده و بار ديگر، با اشاره به زمينه شکل‌گيري گروه‌هاي نظير القاعده و داعش، اهداف اصلي استکبار از تشکيل جريان‌هايي نظير ائتلاف عليه داعش را تبيين کردند:

«جريان «تکفير» - اين چيزي که امروز در عراق و در سوريّه و در برخي از کشورهاي ديگر منطقه بُروز کرده و در واقع با همه‌ي مسلمانها مواجه‌اند، نه فقط با شيعه - ساخته‌ي دست خود استعمارگران است؛ اينها چيزي به نام القاعده، چيزي به نام داعش درست کردند براي مقابله‌ي با جمهوري اسلامي، براي مقابله‌ي با حرکت بيداري اسلامي، منتها دامن خودشان را گرفته است؛ امروز دامن خود آنها را گرفته است. البتّه امروز هم با يک نظر دقيق تحليلي وقتي انسان نگاه ميکند، ميبيند که تلاشي که امروز آمريکا و هم‌پيمانان آمريکا در آنچه «مواجهه‌ي با داعش» اسم گذاشته‌اند - که واقعيّتي ندارد - در اينجا دارند به‌خرج ميدهند، بيش از آنچه تلاش براي نابودکردن نطفه‌ي اين حرکت خبيث باشد، تلاش براي جهت‌دادنِ دشمني‌هاي مسلمانان ميان يکديگر است. سعي ميکنند مسلمانها را به جان هم بيندازند؛ عامل آن را امروز اين گروه جاهل و متعصّب و متحجّر و وابسته قرار داده‌اند والّا هدف همان هدف است؛ سعي آنها اين است که مسلمانان را از دشمن اصلي منصرف کنن



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :